Od samego początku największą bolączką opon stało się zagrożenie jej przebicia. Jak wiadomo, przebita opona wprawdzie uniemożliwia dalszą jazdę. Naprzeciw temu problemowi wyszło trochę przedsiębiorstw, jakie zaprezentowały własne koncepcje opon odpornych na przebicie.
Różne rozwiązania producentów oponKleber
Kleber
Firma Kleber zaprezentowała oponę o nazwie Protectis, jakiej konstrukcja zapobiega stratom ciśnienia powietrza przy większości stanu rzeczy przebicia czoła bieżnika gwoździem. Po wjechaniu oponą na gwóźdź nie opłaca się zmieniać koła bezzwłocznie. Wewnątrz opony umieszczono niezwykły żel, który dociskany jest do wnętrza opony ciśnieniem powietrza. Jeżeli już bieżnik opony zostaje przebity, żel otacza ostrze uszczelniając przebite miejsce. Jeśli ostry przedmiocik wypadnie, żel bezzwłocznie zamyka otwór uniemożliwiając powietrzu wydostanie się na zewnątrz.
Continental
Odrobinkę alternatywną koncepcję zaprezentowała korporacja Continental w oponach modelu run-flat. Opony tego rodzaju posiadają ściany, jakie zostały wzmocnione dodatkowymi warstwami gumy. Dzięki temu, jeżeli już bieżnik będzie przebity, a pełne powietrze umknie z wnętrza opony, masywne boki są w stanie unieść samochód. Po przebiciu opony, jazda samochodem może toczyć się ciągle poprzez 200 kilometrów z prędkością nie przekraczającą 80 kilometrów na godzinę. Opony modelu run-flat mogą zostać zakładane na standardowe obręcze, mimo to tych wyżej wymienionych zwiększona masa wymaga różnej techniki zakładania opony na felgę. Opony run-flat są zalecane szczególnie do wozów sportowych z mocnymi silnikami o sporej pojemności, jakie fabrycznie uposaża się w ogumienie niskoprofilowe. Tego modelu ogumienie stosuje w swoich samochodach korporacja BMW.
Michelin
Nadal inną koncepcję wprowadziła spółka Michelin. Dość arcytrudny system o nazwie PAX używany jest w najdroższych modelach Mercedesa i pewnych autach francuskich producentów. System ten polega na osadzeniu opony na specjalnej obręczy, która uniemożliwia zsunięcie się opony po przebiciu. Pośrodku opony umieszczana jest wkładka z poliuretanu o przekroju pierścienia. W chwili przebicia, opona opiera się o pierścień umożliwiając dalszą jazdę z prędkością do 80 kilometrów na godzinę. System ten wymaga specjalnej obręczy i opon, a naprawy mogą zostać wykonywane jedynie w specjalistycznych warsztatach.